Gyakori kérdések

gyakran-ismetelt-kerdesek

Gyakori kérdések

Toshiba szakszerviz

Milyen módon állapítható meg egy TOSHIBA notebook esetén a jótállás időtartama?
A. A vásárlást igazoló számla kiállításának dátumától számított 2 év a jótállás időtartama (ez adott típusoknál hosszabb időtartam is lehet, pl.: a Portege vagy Tecra sorozatoknál). Fontos, hogy a számlán olvashatóan szerepeljen a készülék pontos típusa és gyári száma.
B. A vásárlás során elkészített jótállási jegy kiállításának dátumától számított 2 év a jótállás időtartama (ez adott típusoknál hosszabb időtartam is lehet, pl. a Portege vagy Tecra sorozatoknál). Fontos, hogy a jótállási jegyen olvashatóan szerepeljen a készülék pontos típusa és gyári száma.
C. A www.toshiba-tro.de/unitdetails oldalon a sorozatszámot megadva látható az, hogy a notebook gyártásától számítva meddig van rá érvényes jótállás. Ha a felhasználó már regisztrálta készülékét a TOSHIBA rendszerében, akkor a vásárlás időpontja fog számítani.
Mire vonatkozik a jótállás?
A gyártói állásfoglalás az, hogy a notebook minden hardveres részére, feltételezve azt, hogy rendeltetésszerű volt a használat.
Mire nem vonatkozik a jótállás?
A mechanikus egységekre, a burkolati elemekre, a karbantartás hiányából adódó jelenségekre (pl. túlmelegedés) és a szoftveres problémákra. Ezen esetekben kérje szakszervizünk segítségét a feladatok gyors és hatékony megoldásának érdekében.
Mennyi jótállás vonatkozik a készülék akkumulátorára?
A vásárlást igazoló számla kiállításának dátumától számított 1 év a jótállás időtartama.

Notebook szerviz

Milyen időközönként kell az asztali számítógépemet / laptopomat portalanítani? Kell-e egyáltalán?
Igen, kell! Portalanítás alatt a gép alkatrészeinek és belsejének takarítását értjük. Porszívóval soha ne takarítson számítógépet, helyette használjon magasnyomású sűrített levegős sprayt! Amennyiben Ön nem tapasztalt felhasználó, úgy a takarítást bízza szakemberre! A takarítás ajánlott gyakorisága környezetfüggő, de érdemes 3-4 havonta megejteni. 1 évnél régebben takarított számítógép esetén általában fennállhat a veszélye egyes alkatrészek meghibásodásának, ezért a karbantartás elvégzése legalább évente javasolt!
Ugyanaz vonatkozik a laptopokra, mint az asztali gépekre. Laptop pormentesítését viszont bízza mindenképpen szakemberre az eszközök komplexitása miatt!
Szabad-e egyszerre több vírusirtó programot használnom? Félek a fertőzésektől.
Semmiképpen ne használjon több vírusirtó programot egyszerre! Mindenképpen ajánlott valamilyen vírusirtó alkalmazás használata, de több ilyen alkalmazás egyidejű futtatása a rendszer instabil működéséhez és lelassulásához vezethet!
Nem működik az intenetkapcsolatom, mit tegyek?
Amennyiben rendelkezik otthon routerrel , úgy áramtalanítsa az internetkapcsolathoz használt modemet és a routert, majd fél perc elteltével kapcsolja vissza. Router hiányában csak a modemet áramtalanítsa. Várjon 5 percet, majd próbálja újra használni az internetkapcsolatot a szokott módon.
Ellenőrizze, hogy nem aktív-e olyan tűzfal, vagy egyéb biztonsági program, ami a kapcsolódást blokkolhatja. Ellenőrizze a számítógép és router / modem közötti kábeles összeköttetést. Amennyiben semmi nem vezetett eredményre, úgy lehet, hogy hardverhiba, vagy a szolgáltató hálózatának bizonytalansága okozza a kapcsolat hibáját.
Bekapcsolás után a gép sípol és nem indul el, mi történt?
Valószínűleg a gép túl poros, vagy valamelyik hardver elem meghibásodott, esetleg nem megfelelően illeszkedik a helyére. Érdemes első körben megvizsgálni a számítógépben levő hardvereket, és csatlakozókat. Amennyiben minden a helyén van, és illeszkedik, de nem indul el a gép, akkor forduljon szakemberhez.
A gép egyáltalán nem kapcsol be, mi ennek az oka?
Ellenőrizze a tápcsatlakozó csatlakozását (nagy fekete kábel, amely a számítógép tápegységébe csatlakozik), majd próbálja meg újra bekapcsolni a számítógépet. Ha nem sikerül, akkor valószínűleg a számítógép tápegysége vagy alaplapja ment tönkre, ritka esetben a bekapcsoló gomb.
A laptopom, notebookom, telefonom, tabletem kijelzője megrepedt, betörött. Mit tegyek?
Sok esetben fordul elő mobil eszközöknél, hogy a kijelző megsérül, betörik. A kijelzőt tartó zsanérok is elfáradhatnak egy idő után. Sajnos ilyen esetben a kijelzőt cserélni kell, amelynek elég komoly költségvonzata van. Régebbi eszközöknél, lehet, hogy drágább a kijelző, mint amennyi az eszköz piaci értéke.
Nem tölt a laptopom, notebookom, telefonom, tabletem. Mi lehet a gond?
Ebben az esetben valószínűleg a készüléktöltő adaptere, vagy tápcsatlakozója hibásodott/sérült meg. Rosszabb esetben a készülék alaplapjának is lehet a hibája a jelenség. Sajnos gyakori hiba mobil eszközök esetén a gép adapterének meghibásodása, vagy sérülése. Nagyon fontos, hogy házilag soha ne próbálkozzon az adapter megjavításával, mivel a helytelen javítás fizikai meghibásodáshoz vezethet! Néhány esetben megsérülhet az adott mobil eszköz tápcsatlakozója is. Ez leginkább nagy erőhatás miatt következik be. Például a gépet töltés közben véletlenül leejti a tulajdonosa.
Túl hangos a gép, kerregő hangot ad. Mi a megoldás?
A kerregő hangot általában az elhasználódott ventilátorok okozzák. Mindenképpen érdemes a gépet minél hamarabb átnézetni, mert esetlegesen a hang megszűnése nem feltétlenül azt jelenti, hogy a probléma megoldódott, hanem azt, hogy az adott ventillátor megállt. A ventilátorok felelősek a levegő áramoltatásáért a számítógépen belül, ezért cseréjük bizonyos időközönként szükséges. A hibás és nem jól működő ventilátorok a gép túlmelegedését és egyes alkatrészek meghibásodását idézhetik elő!
Windows operációs rendszert használok és egy kék képernyőn fehér betűvel hibaüzenet jelenik meg. Mi ennek az oka?
Gyakori jelenség Windows operációs rendszereknél az úgynevezett „kékhalál”, amely több probléma miatt is megjelenhet a képernyőnkön. A „kékhalált” okozhatja egy meghibásodott alkatrész, egy hibás program, de akár vírus is.
A számítógépem szokatlan dolgokat csinál, böngészőm kezdőlapja megváltozott, mindenfajta számomra ismeretlen program jelenik meg a legkülönbözőbb helyeken. Mi ez?
Amennyiben a számítógépünk szokatlan dolgokat művel, úgy nagy eséllyel egy vírus, vagy valamilyen nem kívánatos program keseríti meg az életünket. Sok esetben például biztonsági programnak adják ki magukat a kártékony alkalmazások, ezzel megtévesztve a gyanútlan felhasználókat. A vírusoknak rengeteg fajtája van, és több millió vírus létezik a világon, amelyek más és más módon bosszantanak bennünket. Vannak olyan programok, amelyek inkább csak megviccelni szeretnék a felhasználókat, de vannak olyanok is, amelyek komoly adatvesztéseket is okozhatnak.
A számítógépem, laptopom, notebookom, telefonom, tabletem már egy ideje nagyon lassú. Miért lassult le?
Leggyakrabban a fölöslegesen induló vagy futó illetve beragadt alkalmazások, és az ennek következtében betudható kevés memória idézi elő az eszközök lelassulását, de előfordulhat az is, hogy az eszköz valamelyik hardvere meghibásodott. Sok esetben a gép túlzott lelassulását vírusok vagy egyéb nem kívánatos programok is okozhatják. Ritkább esetben a túlmelegedés idézi elő a jelenséget.

Apple szerviz / iPhone szerviz

Miért jó választás a NEXT iPhone szerviz?
Gyorsak vagyunk, pontosak, minőségi alkatrészekkel dolgozunk és minden javított készüléket szükség szerint tesztelünk. A rossz készüléket nem küldjük tovább, helyben javítjuk: így az első perctől szakértő kezekbe adhatod tönkrement iPhone-od, vagy Mac-ed. Dinamikusan fejlesztjük szolgáltatásainkat, ügyfeleink érdekét tartva szem előtt. Szakmai tapasztalatunknak köszönhetően szervizünk nem csak az Apple termékek javítását, hanem azok szoftveres támogatását is vállalja.
Mennyi idő alatt készül el egy hibás készülék?
A legtöbb javítást 1-2 órán belül el tudjuk végezni. Sőt, vannak olyan javítások is, mint például az iPhone 4 / iPhone 4S akku cseréje, vagy hátlap cseréje: ezek szervizünkben megvárhatók! A szerviz terheltsége miatt, vagy speciális problémák esetén elképzelhető a hosszabb várakozási idő is. Ez esetben ügyfelünk kiemelt kategóriába kerül, és akár online követheti végig a javítás folyamatát! Mindent megteszünk azért, hogy a gyakorta szükséges alkatrészek folyamatosan rendelkezésre álljanak.
Mennyi garancia van a javításra?
Minden beszerelt alkatrészre 4 hónap garanciát adunk.
Az iPhone-om nagyon gyorsan lemerül. Mi lehet az oka?
Egy iPhone átlagos használat mellett nagyjából egy napot üzemel a teljes feltöltést követően. Természetesen a GPS használata, a vaku, vagy más processzor igényes művelet szintén gyorsan merítheti az iPhone-t. A szoftveres optimalizáció mellett érdemes a telefon korát is figyelembe venni. Szervizünkben ingyenesen felmérjük az iPhone vagy iPad akkumulátorának állapotát! Szükség esetén pedig cseréljük az alkatrészt.
Vízbe esett / nedvesség érte az iPhone-om / iPad-em. Mi a tegyek?
Legyen bármelyik Apple termék: ha nedvesség érte, azonnal ki kell kapcsolni! A hordozható Mac-ek esetében ha az adott modell lehetővé teszi: távolítsuk el az akkumulátort, hajtsuk fel a gép kijelzőjét, és fordítsuk billentyűzettel lefelé. Sajnos némely hordozható Mac, és az iOS eszközök szétszedéséhez szükséges eszközök ritkán állnak rendelkezésre az adott pillanatban, ezért mielőbb ajánlott szervizünkbe juttatni! Ha ez nem megoldható, akkor sajnos megvan az esély arra, hogy a folyadék megrongálja az érzékeny belső alkatrészeket.
Gondjaim vannak az iCloud használatával. Kihez fordulhatok a kérdéseimmel?
Ha nehezen barátkozik meg az iCloud működésével, akkor forduljon hozzánk! Az iCloud segítségére lesz abban, hogy bármely eszközt is használja, ugyanaz a levelezés, címlista, naptárbejegyzés vagy dokumentum jelenjen meg a képernyőjén.